مدير نمايندگي سازمان ملي جوانان در استان يزد:

 ورود فرهنگ نامانوس با فرهنگ و اعتقادات ديني و سنتي از عوامل طلاق است


یزدفردا"مدير نمايندگي سازمان ملي جوانان در استان يزد گفت: ورود فرهنگ مهاجم و نامانوس با فرهنگ و اعتقادات ديني و سنتي از عوامل افزايش طلاق در سالهاي اخير در استان است.

مهران اژدرپور بيان داشت: ميانگين سن ازدواج 24 سال براي پسران و 21 سال براي دختران مي‌باشد .

وي ادامه داد: بر اساس گزارشي كه اداره كل ثبت احوال استان اعلام نموده است در سال 86 در استان يزد به ازاي هر 18 ازدواج يك طلاق رخ داده است. اين روند در سال 87 به ازاي هر 16 ازدواج يك طلاق بوده است و در شش ماهه اول سال 88 نيز به ازاي هر 13 ازدواج يك طلاق در استان رخ داده است.

اژدرپور با بيان اينكه در مورد بررسي علل و عوامل طلاق و رشد آن در استان فعاليت‌هاي قابل تقديري از سوي دستگاههاي فرهنگي و متولي استان انجام پذيرفته تصريح كرد: اما با اين وجود و با توجه به نياز به يك سامانه جامع و كامل جهت اقدام در اين خصوص هنوز روندي كه بتواند با اين قوت و قدرت تامين كننده نيازهاي اطلاعاتي و آماري در اين زمينه باشد حاصل نشده است كه اميد است با تلاش و همكاري دستگاههاي متولي در اين خصوص اقدامات موثري صورت پذيرد.

وي افزود: در مجمموع تا كنون عوامل مختلفي در اين خصوص ذكر شده است اما در مورد اينكه كداميك عامل اصلي است و تا چه ميزان اشاره به عوامل مهم طلاق دارد و آنها را مي سنجد هنوز جاي بحث است.

اژدر پور در خصوص علل افزايش طلاق در سال گذشته استان خاطرنشان كرد: اين آمار، آمار واقعي سال 87 نيست چرا كه به علت افزايش و روي هم رفتن پرونده‌هاي طلاق در دادگاههاي خانواده طي چندين سال و كش و قوسهاي صدور حكم طلاق در دادگاههاي خانواده و نهايتا تصميم به صدور راي پرونده‌هاي روي هم رفته و راكد از سالهاي گذشته در اين سال موجب بالا رفتن آمار طلاق در سال 87 گرديد.

وي ورود فرهنگ مهاجم و نامانوس با فرهنگ و اعتقادات ديني و سنتي مردم را از ديگر عوامل افزايش طلاق در سالهاي اخير ذكر كرد و ادامه داد: ااين عامل ز دهه پيش همراه با رشد جوانان در بين خانواده‌ها و جوانان رشد پيدا كرده است و تاثير فراواني در نگاه خاص جوانان به مساله رابطه دختر و پسر پيش از ازدواج، انتظارات و نگاه جوانان به مساله ازدواج و تاهل، معيارهاي انتخاب همسر و سبك زندگي و ... داشته است و حال كه به سر بزنگاه رسيده است، نمود و بروز خود را دارد بنابراين بايد به اين نكته مهم توجه كرد كه نمي‌توان تاثيرات منفي آن را به اين سادگي خنثي كرد.

مدير نمايندگي سازمان ملي جوانان در استان يزد ميانگين سن طلاق در استان را در مردان 34 سال و در زنان 30 سال عنوان كرد.


منبع"ایسنا-یزد

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا